Puisi Love Story

Love Story

Apabila dia mula datang ke dalam hidupku,
Sengsara aku pergi jauh dariku,
Harapan aku yang pernah musnah dahulu,
Impian yang selama ini aku tunggu-tunggu,
Kembali, datang padaku…

Yang ku tahu ku hanya menyinta,
Akan seseorang bernama ‘si dia’,
Namun aku gerun untuk berkata,
Ingin perolehi cinta darinya…

Alangkah indahnya alam percintaan ini,
Hari pergi bersilih ganti,
Masa berlalu tidak ku ketahui,
Angan-anganku datang dan pergi,
Dan selalu mengelamun di siang hari…

Noktah tidak ingin aku catatkan,
Akan itu berakhirlah sebuah angan-angan…
Doa restu akan selalu aku panjatkan,
Ingin ‘si dia’ selalu dalam kebahagian…
Api cinta tidak ingin aku lenyapkan,
Harap-harap ini semua menjadi kenyataan…

Mereka sering berkata,
Ucapan yang terindah,
Saat kekasih luahkan segala,
Terus terang, tiada dusta…
Akan aku terus melangkah,
Pintu hati orang yang ku cinta,
Hasrat hati ingin aku kata,
Andai dia berperasaan sama…

Namun aku malu untuk berkata,
Akan impian yang ada,
Naluri aku kepunyaan wanita,
Akan terpaksa duduk diam sahaja

Yang baik aku sembunyi,
Agar tiada siapa yang bersedih
Noktah akhirnya terpaksa diisi

Sedih sungguh di lubuk hati,
Harapan hati tidak sampai ke destinasi,
Isi hati terpaksa aku campak di lautan api,
Kasih yang dianyam akan aku cabut kembali,
Inilah kisah cinta seseorang yang kecewa
Nadhirah, namanya…

Sumber : indonesia.heartnsouls.com

Leave a Reply

